1.ÚVODNÍ USTANOVENÍ
1.1 Tyto Všeobecné obchodní podmínky a reklamační řád (dále jen „VOP“) upravují vzájemná práva a povinnosti mezi Prodávajícím, kterým je jesolo style s.r.o., Jaseňová 1518/3, Lužianky, 951 41, Slovenská Republika. IČO: 56 321 112, DIČ: 2122273978, zapsaným v obchodním rejstříku okresního soudu Nitra, Vložka číslo: 63607/N (dále jen „Prodávající“) a jinou fyzickou nebo právnickou osobou (dále jen „Kupující“), vzniklé na základě kupní smlouvy (dále jen „Kupní smlouva“), jejímž předmětem je koupě a prodej zboží na internetové stránce elektronického obchodu Prodávajícího.
1.2 Internetový obchod je prodávajícím provozován na internetové adrese www.laskakhedvabi.cz
1. 3 Tyto VOP ve znění platném v den uzavření kupní smlouvy jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. V případě, že Prodávající a Kupující uzavřou písemnou kupní smlouvu, ve které si dohodnou podmínky odchylně od těchto VOP, budou ustanovení kupní smlouvy upřednostněna před těmito VOP. Takto dohodnuté podmínky nesmí být v rozporu s jinými právními úpravami (zkrácení lhůty pro vrácení zboží, záruční doby apod.).
1.4 Kupujícím se pro účely těchto VOP považuje fyzická osoba-spotřebitel, která při uzavírání a plnění spotřebitelské smlouvy nejedná v rámci předmětu své podnikatelské činnosti, zaměstnání nebo povolání, a podnikatel, kterým je osoba zapsaná v obchodním rejstříku, osoba, která podniká na základě živnostenského oprávnění , osoba, která podniká na základě jiného než živnostenského oprávnění podle zvláštních předpisů.
1.5 Právní vztahy mezi Prodávajícím a kupujícím, kterým je spotřebitel, výslovně neupravené těmito VOP se řídí příslušnými ustanoveními zákona č.j. č. 40/1964 Sb. Občanský zákoník v platném znění, zákona č.j. 250/2007 Sb. o ochraně spotřebitele a o změně zákona Slovenské národní rady č.j. 372/1990 Sb. o přestupcích ve znění pozdějších předpisů, zákona č.j. 102/2014 o ochraně spotřebitele při prodeji zboží nebo poskytování služeb na základě smlouvy uzavřené na dálku nebo smlouvy uzavřené mimo provozní prostory prodávajícího a o změně některých zákonů.
1.6 Právní vztahy prodávajícího s kupujícím, kterým je podnikatel, výslovně neupravené těmito VOP ani smlouvou mezi prodávajícím a kupujícím se řídí příslušnými ustanoveními zák. č. 513/1991 Sb., obchodního zákoníku ve znění pozdějších předpisů, jakož i souvisejícími předpisy. V případě jakýchkoli rozdílů mezi VOP a individuální smlouvou, mají přednost ustanovení smlouvy.
2. REGISTRACE A UŽIVATELSKÝ ÚČET
2.1 Kupující může objednat zboží bez registrace přímo z internetového obchodu. V případě, že se kupující zaregistruje na webové stránce, bude mu přiděleno uživatelské jméno a heslo a po přihlášení může vstupovat do svého uživatelského rozhraní (dále jako „uživatelský účet“), jehož prostřednictvím může objednávat zboží a dělat další úkony s tím spojené.
2.2 Při objednávce zboží a při registraci na webové stránce je kupující povinen uvádět správné a pravdivé všechny potřebné údaje. Údaje uvedené v uživatelském účtu je kupující povinen při jakékoli změně aktualizovat bez zbytečného odkladu. Kupující odpovídá za pravdivost a za správnost jím uvedených údajů.
2.3 Přístup k uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem (dále jako „přístupové údaje“). Kupující je povinen zachovávat mlčenlivost v souvislosti s přístupovými údaji a chránit je před zpřístupněním třetích osob. Prodávající nenese žádnou odpovědnost za porušení této povinnosti ze strany kupujícího. Kupující není oprávněn umožnit využívání uživatelského účtu třetím osobám.
2.4 Prodávající může zrušit uživatelský účet kupujícímu a to zejména v případě, kdy kupující nevyužívá svůj uživatelský účet více než dva roky, nebo v případě, kdy kupující poruší své povinnosti vyplývající mu z kupní smlouvy, včetně obchodních podmínek.
2.5 Kupující bere na vědomí, že uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení prodávajícího.
3. OBJEDNÁVKA ZBOŽÍ A UZAVŘENÍ KUPNÍ SMLOUVY
3.1 Internetový obchod obsahuje seznam zboží nabízeného prodávajícím, a to včetně jejich kupní ceny. Kupní cena nabízeného zboží zahrnuje daň z přidané hodnoty ve výši stanovené platným právním předpisem České republiky a nezahrnuje cenu za dopravu zboží kupujícímu, které jsou uváděny zvlášť (čl. 3.2). Kupní cena nabízeného zboží zůstává v platnosti po dobu, pokud je zobrazena na internetovém obchodě.
3.2 Internetový obchod obsahuje také informace o nákladech spojených s dodáním zboží kupujícímu. Informace související s náklady spojenými s dodáním zboží uvedené na internetovém obchodě platí pouze v případě, kdy je zboží doručováno v rámci Slovenské republiky. V případě doručování zboží mimo SR, kupující nese veškeré náklady určené prodávajícím, které jsou k takovému doručení potřebné.
3.3 V případě objednání zboží, kupující vyplní objednávkový formulář na internetovém obchodě, který obsahuje informace zejména o (i) objednávaném zboží – vybrané zboží, „vloží“ kupující do elektronického nákupního košíku internetového obchodu, (ii) způsob úhrady kupní ceny – kupující vybere požadovaný způsob úhrady, (iii) způsob doručení – kupující vybere požadovaný způsob doručení (dále spolu jako „objednávka“).
3.4 Kupující je povinen v objednávkovém formuláři úplně, správně a pravdivě vyplnit své osobní údaje a údaje potřebné pro doručení zboží. Objednávku odešle kupující prodávajícímu kliknutím na tlačítko „Dokončit objednávku“. Kupující odpovídá za správnost a pravdivost všech uvedených
údajů a takto poskytnuté údaje jsou prodávajícím považovány za správné. Prodávající neprodleně po doručení objednávky potvrdí její doručení kupujícímu elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty kupujícího uvedenou v objednávce nebo v uživatelském účtu kupujícího (dále jako „elektronická adresa kupujícího“). Takové oznámení se považuje za akceptaci objednávky podle bodu 3.6 obchodních podmínek.
3.5 Prodávající je vždy oprávněn v závislosti na charakteru objednávky (množství zboží, výše kupní ceny, předpokládané náklady na dopravu) požádat kupujícího o dodatečné potvrzení objednávky.
3.6 Kupní smlouva, případně smlouva o poskytnutí služby je uzavřena v momentě doručení potvrzení o přijetí objednávky (akceptace), které je prodávajícím zasláno kupujícímu elektronickou poštou, a to na elektronickou adresu kupujícího.
3.7 Kupující výslovně souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání kupní smlouvy, případně smlouvy o poskytnutí služby.
4. STORNO OBJEDNÁVKY
4.1 Kupující a Prodávající mají právo bez udání důvodu stornovat provedenou objednávku až do momentu, dokud kupujícímu nebude doručena Akceptace objednávky. Stornování se provede a oznámí buď zasláním emailu, nebo telefonicky.
4.2 Stornuje-li objednávku Prodávající před uzavřením kupní smlouvy, zpravidla uvede důvod, pro který nelze objednávku uskutečnit. V případě, že Kupující zaplatil již část nebo celou částku kupní ceny, bude mu tato částka převedena zpět na jeho účet, k uzavření Kupní smlouvy nedojde.
5. KUPNÍ CENA A PLATEBNÍ PODMÍNKY
5.1 Kupující je povinen zaplatit prodávajícímu kupní cenu zboží dohodnutou ve smlouvě dle ceníku prodávajícího platného v době uzavření smlouvy včetně nákladů na doručení zboží (dále jen „kupní cena“). Kupující zaplatí kupní cenu prodávajícímu jedním z následujících způsobů:
- bezhotovostním převodem na účet prodávajícího uvedený v závazné akceptaci objednávky. Zboží budeme expedovat po obdržení platby na bankovní účet.
5.2 V případě, že kupující zaplatí prodávajícímu kupní cenu bezhotovostním převodem, za den platby se považuje den, kdy byla celá kupní cena připsána na účet prodávajícího. Kupující je povinen zaplatit prodávajícímu kupní cenu za sjednané zboží ve lhůtě dle kupní smlouvy.
5.3 V případě, že kupující zaplatí prodávajícímu kupní cenu za zboží dohodnuté ve smlouvě, kupující je oprávněn odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení kupní ceny jen v souladu s platnými právními předpisy Slovenské republiky.
6. ODSTOUPENÍ SPOTŘEBITELE OD KUPNÍ SMLOUVY
6.1 Prodávající je oprávněn odstoupit od kupní smlouvy z důvodu nemožnosti dodání zboží kupujícímu ve lhůtě stanovené těmito obchodními podmínkami, přičemž ani při vynaložení veškerého úsilí, které lze od něj spravedlivě požadovat, není schopen dodat zboží kupujícímu. Důvody nemožnosti dodání zboží kupujícímu jsou způsobeny resp. vyvolané zejména vyprodáním zásob, nedostupnosti zboží, nebo jestliže výrobce, dovozce nebo dodavatel zboží dohodnutého v kupní smlouvě přerušil výrobu nebo provedl takové závažné změny, které znemožnily realizaci splnění povinností prodávajícího vyplývajících z kupní smlouvy. Prodávající je povinen o této skutečnosti informovat kupujícího a vrátit mu již zaplacenou kupní cenu za zboží sjednané v kupní smlouvě ve lhůtě do 15 dnů od oznámení o odstoupení od smlouvy a to převodem na účet určený kupujícím.
6.2 Kupující – spotřebitel je oprávněn odstoupit od kupní smlouvy bez uvedení důvodu za podmínek upravených zákonem č.j. 102/2014 Sb. o ochraně spotřebitele při prodeji zboží nebo poskytování služeb na základě smlouvy uzavřené na dálku nebo smlouvy uzavřené mimo provozní prostory prodávajícího a o změně a doplnění některých zákonů (dále jen “Zákon o ochraně spotřebitele při prodeji zboží na dálku”) a to do 14 dnů ode dne převzetí zboží.
6.3 Kupující – spotřebitel může u prodávajícího uplatnit právo na odstoupení od smlouvy písemně na adresu sídla firmy nebo e-mailem na info@laskakhedvabi.cz. Formulář pro odstoupení od smlouvy je k dispozici na webové stránce prodávajícího.
6.4 Odstoupení od kupní smlouvy prostřednictvím formuláře na odstoupení od smlouvy dle předchozího bodu těchto všeobecných obchodních podmínek musí obsahovat údaje v něm požadované a to zejména přesnou specifikaci zboží datum objednání, jméno a příjmení spotřebitele, adresa spotřebitele, podpis spotřebitele, způsob, jakým má prodávající vrátit již přijaté plnění, zejména číslo účtu a/nebo poštovní adresu, datum. Kupující je odstoupením od kupní smlouvy povinen doručit prodávajícímu zboží spolu s příslušenstvím včetně dokumentace, záručního listu, dokladu o zaplacení a pod. a v originálním obalu a to zasláním na adresu Juraj Urban, Ružová 20, Nitrianske Hrčiarovce 951 01, Slovensko.
6.5 Pokud kupující - spotřebitel odstoupí od kupní smlouvy, ruší se od začátku i každá doplňková smlouva související se smlouvou, od které kupující - spotřebitel odstoupil. Pokud by byl spolu se zbožím poskytnut dar, a dojde-li k odstoupení od smlouvy, darovací smlouva ztrácí účinnost a kupující je povinen se zbožím vrátit prodávajícímu i poskytnutý dar.
6.6 Kupující – spotřebitel může odstoupit od kupní smlouvy, jejímž předmětem je dodání zboží i před zahájením běhu lhůty pro odstoupení od smlouvy. Lhůta pro odstoupení od smlouvy se považuje za zachovanou, pokud oznámení o odstoupení od smlouvy bylo kupujícím – spotřebitelem odesláno prodávajícímu nejpozději poslední den lhůty pro dostoupení od smlouvy.
6.7 Po odstoupení od smlouvy prodávající vrátí kupujícímu – spotřebiteli veškeré platby, které kupující – spotřebitel prokazatelně uhradil v souvislosti s uzavřením smlouvy, zejména kupní cenu včetně nákladů na doručení zboží. Prodávající však není povinen uhradit kupujícímu – spotřebiteli dodatečné náklady, pokud si kupující zvolil jiný způsob doručení, než je nejlevnější běžný způsob doručení nabízený prodávajícím. Dodatečnými náklady se rozumí rozdíl mezi náklady na doručení, které si zvolil kupující, a náklady na nejlevnější běžný způsob doručení nabízený prodávajícím. Platby budou kupujícímu – spotřebiteli vráceny do 14 dnů ode dne, kdy bude prodávajícímu doručeno oznámení kupujícího o odstoupení od kupní smlouvy. Úhrada bude provedena stejným způsobem, jaký kupující použil při platbě prodávajícímu, pokud kupující neuvedl jiný způsob úhrady ve formuláři na odstoupení od smlouvy, a to bez účtování jakýchkoli dalších poplatků.
6.8 Prodávající není povinen vrátit kupujícímu – spotřebiteli veškeré platby podle bodu 6.7. těchto obchodních podmínek před tím, než mu je zboží od kupujícího doručeno nebo dokud kupující neprokáže zaslání zboží zpět prodávajícímu. Platba za zakoupené zboží bude tedy prodávajícím uhrazena kupujícímu až po doručení vráceného zboží zpět na adresu uvedenou v bodě 6.4. těchto obchodních podmínek nebo po předložení dokladu prokazujícího zaslání zboží zpět podle toho, co nastane dříve.
6.9 V případě, že kupující – spotřebitel odstoupí od smlouvy ve smyslu bodu 6.2 těchto obchodních podmínek a doručí prodávajícímu zboží, které je použito a je poškozeno nebo neúplné nebo hodnota předmětného zboží je snížena v důsledku takového zacházení se zbožím, které je nad rámec zacházení potřebného ke zjištění vlastností a funkčnosti zboží, má prodávající vůči kupujícímu nárok na náhradu škody ve výši hodnoty opravy zboží a uvedení zboží do původního stavu resp. prodávající má právo požadovat od spotřebitele proplacení snížení hodnoty zboží.
6.10 Kupující – spotřebitel je povinen nejpozději do 14 dnů ode dne odstoupení od smlouvy zaslat zpět nebo předat prodávajícímu zboží spolu s příslušenstvím včetně dokumentace, návodu, záručního listu, dokladu o zaplacení a pod. a v originálním obalu. Zboží zaslané zpět na dobírku nebude přijato.
6.11 Při odstoupení od smlouvy, kupující – spotřebitel nese přímé náklady na vrácení zboží prodávajícímu nebo osobě pověřené prodávajícím k převzetí zboží. Při odstoupení od smlouvy, kupující – spotřebitel nese i přímé náklady na vrácení zboží, které vzhledem k jeho povaze nelze vrátit prostřednictvím pošty.
6.12 V případě, že kupující nesplní některou z povinností uvedených v bodech 6.3. a 6.4. těchto obchodních podmínek, odstoupení od kupní smlouvy není platné a účinné a prodávající není povinen vrátit všechny prokazatelné platby dle bodu 6.8 těchto obchodních podmínek kupujícímu.
6.13 Kupující – spotřebitel odesláním objednávky prodávajícímu potvrzuje, že prodávající včas a řádně splnil své informační povinnosti podle ust. § 3 odst. 1 písm. 1, Zákona o ochraně spotřebitele při prodeji zboží.
7. PŘEPRAVA A DODÁNÍ ZBOŽÍ
7.1 Způsob doručení zboží si vybírá kupující ze způsobů nabízených prodávajícím, pokud se prodávající a kupující nedohodnou na jiném doručení zboží. Objednané zboží, je-li skladem, bude dle dostupnosti a přepravních možností dodáno v co nejkratší době, obvykle 14 pracovních dnů ode dne doručení Akceptace objednávky. Prodávající se zavazuje dodat objednané zboží kupujícímu nejpozději do 30 pracovních dnů od akceptování objednávky kupujícího prodávajícím; tuto dodací lhůtu kupující bez výhrad akceptuje. Pokud prodávající nemá zboží fyzicky ve svých skladech a objednává zboží u dodavatele až na základě objednávky zákazníka, může být tato lhůta prodloužena o dalších čtrnáct dní.
7.2 Kupující je povinen převzít zboží v místě, které je uvedeno v akceptaci objednávky kupujícího prodávajícím. V případě, že kupující bez předchozího písemného odstoupení od smlouvy, zboží nepřevezme do 7 dnů po uplynutí lhůty uvedené v kupní smlouvě, závazné akceptaci vzniká prodávajícímu nárok na uplatnění náhrady za vzniklou škodu ve výši skutečných nákladů na pokus o neúspěšné doručení objednávky. Po uplynutí 14 dnů ode dne, kdy byl kupující povinen zboží převzít, je prodávající oprávněn odstoupit od kupní smlouvy a prodat zboží třetí osobě. Náklady spojené s odstoupením a škodou vzniklou prodávajícímu je kupující povinen uhradit do 5 dnů od doručení výzvy prodávajícího, přičemž prodávající je oprávněn tyto pohledávky jednostranně započítat.
7.3 Kupující je povinen zkontrolovat zásilku, tedy zboží, jakož i jeho obal, bezprostředně při jeho doručení. V případě, že kupující zjistí, že zboží nebo obal zboží je mechanicky poškozen, je povinen tuto skutečnost oznámit dopravci a za jeho přítomnosti zkontrolovat stav zboží. V případě zjištění poškození zboží při jeho převzetí kupujícím je ten povinen ihned při převzetí zboží vyhotovit záznam o rozsahu a povaze poškození zboží (škodový zápis), jehož správnost potvrdí dopravce. Na základě takto vyhotoveného záznamu doručeného prodávajícímu může prodávající po uzavření škodné události s dopravcem poskytnout odstranění nedostatku zboží, slevu na zboží a v případě neodstranitelných vad zboží dodat kupujícímu nové zboží.
8. ZÁRUKA, REKLAMACE
8.1 Prodávající odpovídá za vady zboží a kupující je povinen reklamaci neprodleně uplatnit u prodávajícího dle platného reklamačního řádu.
8.2 Na vyřizování reklamací se vztahuje platný reklamační řád zveřejněný na webové stránce prodávajícího. Kupující odesláním objednávky prodávajícímu potvrzuje, že si reklamační řád přečetl a v celém rozsahu s ním souhlasí a zároveň potvrzuje, že byl řádně informován o podmínkách a způsobu reklamace zboží.
8.3 Reklamační řád se vztahuje na zboží zakoupené kupujícím od prodávajícího na internetové stránce elektronického obchodu prodávajícího.
9. OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ
9.1 Smluvní strany se dohodly, že kupující v případě, že je fyzickou osobou je povinen oznámit prodávajícímu v objednávce své jméno a příjmení, adresu trvalého bydliště včetně PSČ, číslo telefonu a mailovou adresu.
9.2 Smluvní strany se dohodly, že kupující v případě, že je právnickou osobou je povinen oznámit prodávajícímu v objednávce své obchodní jméno, adresu sídla včetně PSČ, IČO, číslo telefonu a mailovou adresu.
9.3 Kupující si může kdykoli zkontrolovat a změnit poskytnuté osobní údaje po přihlášení se na internetové stránce elektronického obchodu v části “Přihlášení”.
9.4. Prodávající tímto sděluje kupujícímu, že smyslu ust. § 10 odst. 1 písm. 3 písm. b) zákona 122/2013 Sb. o ochraně osobních údajů a o změně a doplnění některých zákonů ve znění pozdějších předpisů (dále jen „ZnOOÚ“) prodávající jako provozovatel bude v procesu uzavírání kupní smlouvy zpracovávat osobní údaje kupujícího bez jeho souhlasu jako dotčené osoby, jelikož zpracování osobních údajů kupujícího bude prováděno prodávajícím v předsmluvních vztazích s kupujícím a zpracování osobních údajů kupujícího je nezbytné k plnění z kupní smlouvy, ve které vystupuje kupující jako jedna ze smluvních stran.
9.5. Kupující může zaškrtnutím příslušného políčka před odesláním objednávky vyjádřit svůj souhlas ve smyslu ust. § 11 odst. 1 písm. 1 zákona, aby prodávající zpracoval a uschovával jeho osobní údaje, zejména ty, které jsou uvedeny výše a/nebo které jsou potřebné při činnosti prodávajícího týkající se zasílání informací o nových produktech, slevách a akcích na nabízeném zboží a zpracovával je ve všech svých informačních systémech , týkajících se zasílání informací o nových produktech, slevách a akcích na nabízeném zboží.
9.6. Prodávající se zavazuje, že bude s osobními údaji kupujícího zacházet a nakládat v souladu s platnými právními předpisy SR i ČR.
9.7. Prodávající prohlašuje, že v souladu s ust. § 6 odst. 1 písm. 2 písm. c) ZnOOÚ osobní údaje bude získávat výlučně pro účel uvedený v těchto obchodních a reklamačních podmínkách.
9.8. Prodávající prohlašuje, že v souladu s ust. § 6 odst. 1 písm. 2 písm. e) ZnOOÚ bude získávat osobní údaje pro jiné účely, než jsou uvedeny těchto obchodních a reklamačních podmínkách zvlášť a zajistí, aby osobní údaje byly zpracovávány a využívány výlučně způsobem, který odpovídá účelu, pro který byly shromážděny a že je nebude sdružovat s osobními údaji, které byly získány pro jiné účely.
9.9. Kupující uděluje prodávajícímu souhlas podle bodu 9.5 těchto reklamačních a obchodních podmínek na dobu určitou do splnění účelu zpracování osobních údajů kupujícího. Prodávající o splnění účelu zpracování zajistí bezodkladně likvidaci osobních údajů kupujícího. Souhlas se zpracováním osobních údajů může kupující odvolat kdykoli písemnou formou. Souhlas zanikne ve lhůtě 1 měsíce od doručení odvolání souhlasu kupujícím prodávajícímu.
9.10. Kupující bude před odesláním objednávky vyzván, aby zaškrtnutím políčka před odesláním objednávky potvrdil, že prodávající mu dostatečným, srozumitelným a nezaměnitelným způsobem oznámil:
a) své identifikační údaje, které jsou uvedeny v čl. 1 písm. 1. těchto obchodních a reklamačních podmínek,
b) identifikační údaje třetí strany, kterou je společnost, která doručí kupujícímu objednané zboží tak, že tyto údaje jsou uvedeny v akceptaci,
c) účel zpracování osobních údajů, kterým je uzavření kupní smlouvy mezi prodávajícím a kupujícím,
d) že bude zpracovávat osobní údaje kupujícího v rozsahu jméno a příjmení, adresu trvalého bydliště včetně PSČ, číslo telefonu a mailovou adresu, je-li kupující fyzickou osobou a v rozsahu obchodní jméno, adresu sídla včetně PSČ, IČO, číslo telefonu a mailovou adresu pokud je kupující právnickou osobou,
e) že požadované osobní údaje je kupující povinen poskytnout,
9.11. Prodávající prohlašuje, že bude zpracovávat osobní údaje v souladu s dobrými mravy a bude jednat způsobem, který neodporuje ZnOOÚ ani jiným obecně závazným právním předpisům a ani je nebude obcházet. Prodávající prohlašuje, že souhlas dotčené osoby si nebude vynucovat a ani podmiňovat hrozbou odmítnutí smluvního vztahu, služby, zboží nebo povinnosti stanovené prodávajícímu.
9.12. Kupující má právo na základě písemné žádosti od prodávajícího vyžadovat:
a) potvrzení, zda jsou nebo nejsou osobní údaje o jeho osobě zpracovávány,
b) účel zpracování osobních údajů,
c) v obecně srozumitelné formě informace o zpracovávání svých osobních údajů v informačním systému a o jeho stavu v rozsahu: i) identifikační údaje prodávajícího a zástupce prodávajícího, byl-li jmenován, ii) identifikační údaje zprostředkovatele; to neplatí, nepostupuje-li prodávající při získávání osobních údajů podle § 8 ZnOOÚ,
d) v obecně srozumitelné formě přesné informace o zdroji, ze kterého získal jeho osobní údaje ke zpracování,
e) v obecně srozumitelné formě opis jeho osobních údajů, které jsou předmětem zpracování,
f) doplňující informace, které jsou s ohledem na všechny okolnosti a podmínky zpracování osobních údajů potřebné pro kupujícího k zaručení jejích práv a právem chráněných zájmů v rozsahu zejména i) poučení o dobrovolnosti nebo povinnosti poskytnout požadované osobní údaje; získává-li prodávající osobní údaje kupujícího na základě souhlasu kupujícího podle § 11 ZnOOÚ, sdělí jí i čas platnosti souhlasu, a jestliže kupujícího povinnost poskytnout osobní údaje vyplývá z přímo vykonatelného právně závazného aktu Evropské unie, mezinárodní smlouvy, kterou je Slovenská republika vázána, nebo zákona , prodávající oznámí kupujícímu právní základ, který jí tuto povinnost ukládá, a uvědomí ji o následcích odmítnutí poskytnout osobní údaje, ii) informace o třetích stranách, pokud se předpokládá nebo je zřejmé, že jim budou osobní údaje poskytnuty, iii) okruh příjemců, pokud se předpokládá nebo je zřejmé, že jim budou osobní údaje zpřístupněny; iv) formu zveřejnění, mají-li být osobní údaje zveřejněny;
g) opravu jeho nesprávných, neúplných nebo neaktuálních osobních údajů, které jsou předmětem zpracování,
h) likvidaci jeho osobních údajů, pokud byl splněn účel jejich zpracování; jsou-li předmětem zpracování úřední doklady obsahující osobní údaje, může požádat o jejich vrácení, i) likvidaci jeho osobních údajů, které jsou předmětem zpracování, došlo-li k porušení ZnOOÚ nebo jiného platného právního předpisu SR.
9.13. Kupující na základě bezplatné písemné žádosti má právo u prodávajícího namítat vůči:
a) zpracování jeho osobních údajů, o nichž předpokládá, že jsou nebo budou zpracovávány pro účely přímého marketingu bez jeho souhlasu a žádat jejich likvidaci,
b) využívání osobních údajů uvedených v § 10 ods. 3 písm. d) pro účely přímého marketingu v poštovním styku, nebo
c) poskytování osobních údajů uvedených v § 10 ods. 3 písm. d) pro účely přímého marketingu.
9.14. Kupující na základě bezplatné písemné žádosti má právo u prodávajícího namítat vůči zpracování osobních údajů v případech dle § 10 ods. 3 písm. a), e), f) nebo g) ZnOOÚ vyslovením oprávněných důvodů nebo předložením důkazů o neoprávněném zasahování do jejích práv a právem chráněných zájmů, které jsou nebo mohou být v konkrétním případě takovým zpracováním osobních údajů poškozeny; nebrání-li tomu zákonné důvody a prokáže se, že námitka kupujícího je oprávněná, prodávající je povinen osobní údaje, jejichž zpracování kupující namítal, bez zbytečného odkladu blokovat a zlikvidovat ihned, jakmile to okolnosti dovolí.
9.15. Kupující na základě písemné žádosti nebo osobně, nesnese-li věc odklad, dále má právo u prodávajícího kdykoli namítat a nepodrobit se rozhodnutí prodávajícího, které by mělo pro něj právní účinky nebo významný dopad, vydá-li se takové rozhodnutí výlučně na základě úkonů automatizovaného zpracování jejích osobních. údajů. Kupující má právo žádat prodávajícího o přezkoumání vydaného rozhodnutí metodou odlišnou od automatizované formy zpracování, přičemž prodávající je povinen žádosti kupujícího vyhovět, a to tak, že rozhodující roli při přezkoumání rozhodnutí bude mít oprávněná osoba; o způsobu přezkoumání a výsledku zjištění prodávající informuje kupujícího ve lhůtě dle ods. 9.18. těchto Obchodních podmínek. Kupující nemá toto právo pouze v případě, že to stanoví zvláštní zákon, v němž jsou upravena opatření k zajištění oprávněných zájmů kupujícího, nebo pokud v rámci předsmluvních vztahů nebo během existence smluvních vztahů prodávající vydal rozhodnutí, kterým vyhověl požadavku kupujícího, nebo pokud prodávající na základě smlouvy přijal jiná přiměřená opatření k zajištění oprávněných zájmů kupujícího.
9.16. Pokud kupující uplatní své právo písemně az obsahu jeho žádosti vyplývá, že uplatňuje své právo, žádost se považuje za podanou podle tohoto zákona; žádost podanou elektronickou poštou nebo faxem kupující doručí písemně nejpozději do tří dnů ode dne jejího odeslání.
9. 17. Kupující při podezření, že jeho osobní údaje se neoprávněně zpracovávají, může podat o tom oznámení Úřadu a ochranu osobních údajů. Nemá-li kupující způsobilost k právním úkonům v plném rozsahu, jeho práva může uplatnit zákonný zástupce.
9.18. Prodávající je povinen písemně vyřídit žádost kupujícího dle tohoto článku. těchto obchodních podmínek, resp. vyhovět požadavkům kupujícího podle ZnOOÚ a písemně ho informovat nejpozději do 30 dnů od přijetí žádosti nebo požadavku.
9.19. Omezení práv kupujícího podle § 28 ods. 2 ZnOOÚ prodávající neprodleně písemně sdělí dotyčné osobě a Úřadu má ochranu osobních údajů.
9.20. Prodávající oznamuje těmto kupujícímu, že v souladu s ust. § 15 odst. 1 písm. 1 písm. e) bod 3 a bod 4 ZnOOÚ při zpracování osobních údajů kupujícího se předpokládá, že osobní údaje kupujícího budou poskytnuty a zpřístupněny následujícím třetím stranám, resp. okruhu příjemců:
Informační systémy elektronického obchodu prodávajícího jsou zaregistrovány ve smyslu zákona č. 1/2003. 122/2013 Sb. o ochraně osobních údajů.
Orgán dozoru- Dozor nad dodržováním povinností prodávajícího vůči spotřebiteli je Slovenská obchodní inspekce.
http://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti.soi
10. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
10.1 Prodávající si vyhrazuje právo na změnu těchto obchodních podmínek. Povinnost písemného oznámení změny v těchto obchodních podmínkách je splněna umístěním na internetovém obchodu prodávajícího.
10..2 V případě pochybností se smluvní strany dohodly, že za dobu používání zboží se považuje doba od doručení zboží kupujícímu (včetně dne doručení) do dne vrácení zboží prodávajícímu, resp. předáním zboží kurýrovi za účelem jeho přepravy prodávajícímu.
10.3 Na vztahy neupravené těmito obchodními podmínkami se vztahují příslušná ustanovení Občanského zákoníku. 22/2004 Sb. o elektronickém obchodu a o změně a doplnění zákona č.j. 128/2002 Sb. o státní kontrole vnitřního trhu ve věcech ochrany spotřebitele a o změně některých zákonů ve znění zákona č. 1/2003 284/2002 Sb. ve znění pozdějších předpisů, zákona č.j. 250/2007 Sb. o ochraně spotřebitele a o změně zákona Slovenské národní rady č.j. 372/1990 Sb. o přestupcích ve znění pozdějších předpisů a zákona č.j. 102/2014 Sb. o ochraně spotřebitele při prodeji zboží nebo poskytování služeb na základě smlouvy uzavřené na dálku nebo smlouvy uzavřené mimo provozní prostory prodávajícího a o změně a doplnění některých zákonů.
10.4 Na vztahy neupravené těmito obchodními podmínkami, které vznikly mezi prodávajícím a kupujícím, kterým je podnikatel, se vztahují příslušná ustanovení Obchodního zákoníku.
10.5 Tyto všeobecné obchodní podmínky jsou platné od 01.05.2021 a nabývají účinnosti vůči kupujícímu odesláním elektronické objednávky kupujícím.
10.6 Kupující zasláním objednávky potvrzuje, že si tyto všeobecné obchodní podmínky přečetl a v celém rozsahu s nimi souhlasí.